O roli umělé inteligence v oblasti marketingu se diskutuje už od loňského roku, kdy ji široká veřejnost začala hojně využívat i pro jiné než osobní účely. AI chatboti za vás během pár vteřin dokážou napsat to, co byste vy psali hodiny. Problém však představuje kvalita těchto textů. Ty jsou často krkolomné a někdy zavádějící. Kvalita obsahu navíc závisí na tom, jakým způsobem umělé inteligenci úkol zadáte. V odpovědi na tyto problémy vznikl Brand Driver, česká AI aplikace pro tvorbu marketingového obsahu.
Od marketérů pro marketéry
Brand Driver je all-in-one aplikace, jejíž hlavním posláním je usnadnit a urychlit tvorbu marketingového obsahu bez znalostí umělé inteligence. Od článků přes příspěvky na sociální sítě až po základní marketingové strategie a analýzy. Stojí za ní hrstka marketérů, kteří se sami denně potýkají s různými marketingovými činnostmi, těmi rutinními i těmi kreativními. Brand Driver je určen pro tvůrce, marketéry, ale i pro podnikatele, kteří hledají levnější a snadnější cestu jak na marketing.
V Brand Driveru najdete několik desítek šablon přizpůsobených různým typům obsahu. Na jedno kliknutí získáte návrh PR článku, marketingového plánu nebo textů pro reklamní kampaně. Součástí aplikace je integrovaný chatbot, nástroje pro kontrolu textu nebo generátor grafiky. Brand Driver teoreticky představuje jediný nástroj, který pro obsahový marketing potřebujete. Jaká je ale skutečnost?
První krůčky v aplikaci
Po registraci vás aplikace vyzve k založení tzv. Brandu. Jedná se o důležitý krok a od něj se následně odvíjí to, jak kvalitní a relevantní bude generovaný obsah. Informace, které o svém Brandu poskytnete, slouží jako vstupní data, ze kterých Brand Driver čerpá informace v jednotlivých nástrojích.
Brandem aplikace rozumí vaši značku nebo firmu a každý uživatel si může založit kolik Brandů potřebuje. Tuto možnost ocení hlavně freelanceři, kteří pracují pro více klientů.
V každém Brandu si zároveň můžete založit různé produkty a služby, a dokonce více cílových skupin. V této části se tak naplno projevuje, že aplikaci nevymýšlel někdo marketingem zcela nepolíbený. Pokud vaše značka nabízí více služeb nebo více kategorií produktů, máte možnost generovaný obsah personalizovat. Z vlastní zkušenosti doporučujeme tento krok nepodcenit. Kvalita výstupů u ledabyle založeného Brandu je podstatně horší a může uživatele od dalšího využívání aplikace odradit.
Pestré šablony
Nabídka nástrojů je dostačující a uspokojí každodenní marketingové potřeby. Nástroje jsou přehledně rozdělené do různých oblastí, jako je Obchod, Google, PR, Web, E-mail marketing nebo Facebook a další sociální sítě.
Přínosnou kategorií je Marketing, kde najdete nástroje pro vytváření marketingového plánu, strategií a analýz. Zkušený marketér v nich najde inspiraci a získá nové nápady. Naopak někdo, kdo má s marketingem minimální zkušenosti, může tyto nástroje využít jako vodítko pro své marketingové aktivity.
Výstupy v jednotlivých nástrojích lze ještě dále přizpůsobit základním nastavením stylu komunikace, míry kreativity nebo délky textu. Každý výstup můžete na jedno kliknutí přenést do integrovaného chatbotu a dále s výstupem pracovat, pokud se vám něco nelíbí nebo potřebujete nějakou myšlenku rozvést.
Kvalita výstupů
Příjemnou změnou oproti klasickým AI chatbotům je konzistentní kvalita generovaného obsahu. Brand Driver totiž pokaždé čerpá informace ze vstupních dat, které jste mu poskytli.
Tvůrci obsahu ocení zejména nástroje určené pro tvorbu postů na sociální sítě a nástroje pro tvorbu různých typů článků. Šablony spolehlivě respektují náležitosti PR článku, tiskové zprávy či redakčního článku.
Nástroje pro tvorbu newsletterů a návrh microsite mají potenciál pro další rozvoj. Skvěle však fungují jako inspirace a generují velmi zajímavé nápady, se kterými dále můžete pracovat v chatbotu.
Integrovaný generátor grafiky exceluje u určitých typů grafických návrhů, což nabízí tvůrcům možnost využít své kreativní nápady.
Integrovaný chatbot je dostupný ve třech verzích. Uživatelé mohou pracovat s ChatGPT 3.5, 4o Mini a 4.0. Poslední model umožňuje nahrávání obrázků a souborů.
Uživatelské rozhraní a design
Aplikace má prostor pro vylepšení vizuální stránky, která by mohla být modernější. Uživatelské rozhraní je však intuitivní a přímočaré. Nástroje, ani historii výstupů nemusíte zdlouhavě hledat. Ke všemu se dostanete na dvě kliknutí. Nechybí ani video tutoriály, které vás provedou jednotlivými funkcemi a nástroji. Oceňujeme také možnost přepnutí do tmavého režimu.
Cena předplatného
Zkušební doba Brand Driveru je 7 dnů. Při registraci je z vaší karty stržena částka 1 Kč a jste vyzváni k výběru jednoho z placenýho tarifů, který se aktivuje po uplynutí zkušební doby.
Tarify jsou tři a dělí se podle počtu generovaných slov a obrázků. Cena při měsíční platbě začíná na 399 Kč bez DPH. Pokud si Brand Driver předplatíte na celý rok, zaplatíte o 20 % méně. Aktuálně se tak jedná o nejlevnější aplikaci svého druhu.
Brand Driver je užitečným nástrojem pro široké spektrum uživatelů hledajících efektivní způsob, jak generovat kvalitní marketingový obsah. Nabízí pestrou škálu šablon a možnost přízpůsobení obsahu. Pozitivní je i konzistentní kvalita obsahu.
Nabídka tarifů je cenově dostupná, což z Brand Driveru dělá ekonomicky výhodnou volbu na trhu AI nástrojů. Aplikaci doporučujeme zejména těm, kteří potřebují rychle generovat různorodý obsah. Nejvíce z něj budou profitovat malí a střední podnikatelé a freelanceři spolupracující s více klienty.