Reklamní předměty si prošly dlouholetým a poměrně bouřlivým vývojem. Jaká byla jejich evoluce v posledních třech dekádách?
V 90. letech vládla trička a náramky
Ještě před rokem 1990 svých pověstných pět minut slávy zažívala hlavně reklamní trička. Nabízela příležitost prezentovat loga a poselství jednotlivých způsobem, který byl praktický a zároveň stylový. Ať už bylo oblečení definováno chytlavým sloganem jako „just do it“, barevnou grafikou s oblíbenými kreslenými postavičkami či ikonickými pamětihodnostmi, propagační trička se rychle stala vyhledávaným zbožím na akcích, veletrzích i mimo ně.
Následně přišla 90. léta. Ta byla érou, v níž se nosil flanel a éteru suverénně kralovaly dámy ze Spice Girls, ale i vnitřně rozervaný Kurt Cobain. Atmosféra prodchnutá stylem grunge také přinesla oblibu v reklamních předmětech. Tím nejdůležitějším se stala především propagační pera. Suverénně na špici obliby se držela zejména ta gelová. Díky zářivým barvám a hladkému inkoustu na gelové bázi přinášela nekonečný prostor pro kreativitu. Inkousty mohly být i metalické nebo třpytivé.
Pamětníci „devadesátek“ si budou pamatovat také samonavíjecí náramky. Anglicky se jim také říká Slap Wrap. Stačilo klepnout na ruku a náramek se sám obmotal kolem zápěstí. Dnes je můžete znát hlavně jako bezpečnostní prvek, jsou totiž potaženy reflexní vrstvou. V celé dekádě se také objevovaly klíčenky, kolem roku 1998 ale vládly zejména ty, které v sobě měly integrovanou baterii.
Nové tisíciletí přineslo nejen technologické vychytávky
Rok 2000 doslova odstartoval technologickou revoluci a nové milénium tak přineslo i tímto pokrokem ovlivněné reklamní předměty. Zpočátku to byly například Bluetooth reproduktory, kolem roku 2005 se zase našel jen málokdo, kdo doma neměl reklamní „flešku“.
V roce 2010 se setkávaly inovace, styl a praktičnost. Počátkem tohoto roku došlo k prudkému nárůstu popularity značkového nádobí, které uživatelům na cestách nabízelo jak praktičnost, tak styl. Běžnou součástí domácností i kanceláří se staly třeba klasické keramické hrnky. Ty se ostatně udržely i v další dekádě, s tím, jak nás covid udržoval více doma.
Okolo roku 2010 se začala objevovat i myšlenka udržitelnosti. Reprezentovaly ji třeba opakovaně použitelné nákupní tašky. Zapomenout nelze ani na šílenství kolem fidget spinnerů, které propuklo v roce 2017. A co vy? Jaký reklamní předmět zvolíte? UniMark vám pomůže.